Home
Foto’s
Overige
Vangstverslagen
Vanmorgen om 7.00 uur ben ik met mijn vader samen naar de waal gegaan om na een lange tijd weer eens lekker te gaan vissen met de feeder. Na een mooi plekje op het strand te hebben opgezocht en........
Datum: 01-Mei-2011
Door: Rob de Leeuw
Om half 7 zouden we elkaar zien op dezelfde stek als de vorige keer. Aangezien het om kwart over 9 wel donker is hadden we dan nog zo'n 2,5 uur om het te proberen. Eenmaal aangekomen........
Datum: 22-April-2011
Oudere onderwerpen
Op vrijdag 6 mei was ik een lekker dagje vrij. Al snel had ik de keuze gemaakt om een paar uurtjes te gaan vissen. Zeker met het mooie weer die dag! Er is dan toch altijd die keuze die gemaakt moet worden........
Datum: 07-Mei-2011
Door: Martin van Holland
Zondag 8 Mei. Na net 3 uur te hebben geslapen loopt mijn wekker al weer af. Het is drie uur in de ochtend. Snel wat brood klaargemaakt en een bakkie koffie gezet. Om half vier precies zit ik bij mijn........
Datum: 13-Mei-2011
Door: Rob de Leeuw
Zondag 15 Mei. Gisterenavond even bij Kees Post op bezoek geweest. Na een Gezellige babbel en een heerlijk bakje koffie spraken we af om een ochtendje te gaan karperen. We gingen naar een prive putje waar ik........
Datum: 16-Mei-2011
Door: John van Harn
Afgelopen donderdag was het hemelvaartdag en was iedereen natuurlijk vrij. Het roofvisseizoen is inmiddels ook weer geopend. Ik had met kees post afgesproken dat we zouden gaan vissen op het IJ in Amsterdam........
Datum: 03-Juni-2011
Afgelopen zondag ben ik met Helmert van Reenen wezen vissen op het IJ. Helmert had nog geen ervaring met dropshotten en verticalen, dus hadden we afgesproken om eens samen te gaan vissen. We vertrokken om.......
Datum: 28-Juni-2011
Door: John van Harn
Momenteel is het wat vangsten betreft vrij rustig. De drukte thuis met een complete verbouwing vergt enorm veel tijd. Veel tijd om te vissen blijft er ook niet over. De laatste tijd ben ik maar een paar keer weggeweest........
Visochtend op de waal bij Zennewijnen
Avondje op Barbeel
Barbelen in de Rijn bij Driel
Geepvissen op de Neeltje Jans
Ochtendje op de karper
Snoekbaarzen op het IJ
Wederom naar het IJ
Op Zondagochtend 10 April had ik met Martin afgesproken om te gaan vissen. Vanwege een verjaardag 's middags hadden we helaas niet meer tijd dan een paar uurtjes in de ochtend. Aangezien het momenteel........
Datum: 10-April-2011
Dagje barbelen op de Waal
Datum: 24-Juli-2011
Vandaag is het eindelijk zo ver. We gaan vissen in de Biesbosch. Iets dat al heel lang bij mij en mijn vader op het verlanglijstje staat. Omdat we al die tijd geen eigen boot hadden, is het er nooit van gekomen, maar een.......
Datum:  7-Augustus-2011
Door:  Rob de Leeuw
06.00 uur in de ochtend stappen we in de auto en rijden we richting Zennewijnen. Aangekomen op de plaats van bestemming zoeken we een mooi plekje uit op het strand, wat nu een stuk kleiner is dan de vorige keer........
Datum: 8-Augustus-2011
Door: Rob de Leeuw
Het is half 6 in de ochtend. Peter van 't guppy hengelsport uit Ede arriveert. Het werd de tweede keer dat we samen gingen snoeken. De vorige keer mocht ik me gelukkig prijzen met een dikke snoek van 108cm. Vandaag was het........
Datum: 30-Augustus-2011
Door: John van Harn
Uiteraard zullen er momenten komen waar je niet op voorbereid bent en ook daarvan hebben wij er heel wat meegemaakt tijdens onze doodaassessies. Vorig jaar rond deze tijd, tijdens een van onze sessies, haakte mijn maat........
Datum: 4-September-2011
Door: Arend Burger
Het is begin september als we besluiten dit jaar wat eerder de inmiddels stoffig geworden doodaas setjes weer uit de kast te halen en onze favoriete predator, de snoek, te gaan belagen. Vorig jaar........
Bewegend, reflecterend, ratelend, kunstaas is anno 2010 te krijgen in alle geuren en kleuren. Jerkend, verticalend, werpend, slepend, het is ook nog eens op allerlei manieren te vissen. Toch zweren wij bij........
Datum: 5-September-2011
Door: Arend Burger
Een aantal jaar geleden was deze vis nog een onbekende in onze wateren maar nu is hij niet meer weg te denken binnen de roofviswereld. Ik heb het hier natuurlijk over de roofblei ook wel “zilveren pijl” genoemd.........
Datum: 16-Oktober-2011
De waal hebben we vaak vanaf de kant bevist maar nog nooit vanuit de boot. Kortom het was een prachtige nieuwe uitdaging. Met mijn eigen boot vind ik het risico op de waal net te groot. De boorden zijn dan.......
Datum: 18-Oktober-2011
Door: John van Harn
Het is vrijdag 21 oktober. De laatste dag van mijn 2 vrije weken. Na wat overleg met Martin kon hij het voor elkaar krijgen om ook een dagje vrij te nemen en mee te gaan trollen op snoek. Om 06.00 uur in de ochtend.......
Datum: 24-Oktober-2011
Het is nog donker buiten als we de boot aankoppelen en richting Almere vertrekken. Ons doel was om met het eerste licht bij de gekozen trailerhelling aan te komen. Mijn vader heeft deze gevonden op google earth, gelegen......
Datum: 02-November-2011
Door: Rob de Leeuw
In goed overleg heb ik besloten deze keer mijn vader maar eens thuis te laten en een keer gezellig met John te gaan vissen. We gingen richting polder met de bedoeling een metersnoek te gaan vangen. Wie hem moest vangen......
Datum: 15-November-2011
Na me warm te hebben aangekleed, (lees: 3 paar sokken, trainingsbroek, spijkerbroek, 2 T-shirts, een trui en een compleet warmtepak) het was tenslotte ook maar net boven het vriespunt, besloot ik mijn vlieghengel eens uit het stof......
Datum: 30-Januari-2012
Door: Rob de Leeuw
Matige vangsten op het moment
Witvissen in de Biesbosch
Feedervissen op de Waal
Snoeken in de polder
Mooie momenten
Een vliegende start
Statisch doodazen
Roofblei: “op zoek naar de zilveren pijlen”
Snoekbaarzen op de Waal
Prachtige dag op de snoek
Snoeken op de lage vaart
Vertrouwen in de Super Shad Rap
Vliegvissen in de Betuwe
Zondagochtend was het eindelijk weer zover! Het was al een behoorlijke poos geleden dat ik gevist had. De omstandigheden lieten het de laatste tijd helaas niet toe. Ook in de omgeving werd er weinig gevist waardoor ook de......
Datum: 3-Mei-2012
Eindelijk weer vissen
Het is zondagochtend kwart voor 8 en Kees en Gert arriveren. Er is afgesproken om te gaan karperen op een leuk privéputje waar Kees en ik een jaar terug ook al eens gevist hebben. Vandaag werd er van alles geprobeerd.....
Datum: 22-Mei-2012
Door: John van Harn
Karpervissen met de juiste montage
We hadden het er al een poos over gehad. we zouden nog steeds een keer op geep gaan vissen. Rob was al eens vaker weg geweest met zijn vader. Sjaak, de vader van Rob kent alle kneepjes van het vak......
Datum: 29-Mei-2012
Dagje op de geep
Na het investeren in wat nieuw vismateriaal was het tijd om weer wat uit te gaan proberen. Na de vorige keer met succes het een ander geprobeerd te hebben, was ik toe aan een tweede test......
Datum: 11-Juni-2012
Met succes op karper
De gesloten tijd is alweer even voorbij. Tijd om te gaan roofvissen was er nog niet geweest maar gelukkig gingen we dan toch eindelijk weer het water op. Ook Rob was weer van de partij. Om maar even......
Datum: 02-Juli-2012
Snoekbaars op de Nederrijn
Het was woensdag, de vrije dag van Taco. Ikzelf had in overleg op de zaak ook maar vrij genomen. We zouden gaan snoekbaarzen op de nederrijn. De omstandigheden op het moment waren gewoon.....
Datum: 20-Juli-2012
Succesvol op snoekbaars
Het was vrijdagmiddag. Na wat overleg met John over wat we die avond zouden kunnen gaan doen, kwamen we uit op barbeelvissen aan de Waal. Het was al weer een tijdje geleden dat we op barbeel hadden gevist.....
Datum: 10-Augustus-2012
Door: Martin van Holland
Avondje barbeelvissen op de waal
De laatste tijd hebben we redelijk goede vangsten gehad op de nederrijn. Omdat het water een aantal weken terug erg troebel was vanwege de stroming zijn we toen gaan verticalen. Inmiddels is het weer helemaal omgeslagen.....
Datum: 22-Augustus-2012
Trollen in de avond
Het heeft even geduurd maar eindelijk was het dan zover. Kees en ik hadden afgesproken om naar het IJ te gaan. Op zondagochtend 04.15 gaat de wekker. De auto met boot stond al klaar en snel werden de laatste.....
Datum: 19-September-2012
Door: John van Harn
De koude periode is alweer in aantocht. De snoek begint langzaam de grote wateren te verlaten en de havens op te zoeken. Reden genoeg om maar weer eens de haven op te gaan zoeken en de doodaas hengels klaar te maken.....
Datum: 16-Oktober-2012
2 Weken geleden was ik op stap samen met Peter. Een geweldige visdag gehad. Reden genoeg om het nog eens over te doen. Er stond nog een zondag gepland. Op zaterdag werd een tijd afgesproken wat ditmaal wat.....
Datum: 30-Oktober-2012
Door: John van Harn
Na een drietal mooie snoeksessies met dood aas werd het weer eens tijd voor wat anders. Ik hou nu eenmaal van wat afwisseling en ditmaal werd er gekozen voor een dagje trollen........
Datum: 26-November-2012
Zoals sommige mensen al weten ben ik in mijn vrije tijd druk bezig met de restauratie en bouw van mijn nieuwe visboot. Van de visboot die ik momenteel heb kan ik niet anders zeggen dat ik hier al........
Datum: 18-December-2012
Door: John van Harn
Het is inmiddels bijna April. Op een paar mooie dagen na is het nog steeds ontzettend koud buiten. Waar ik in voorgaande jaren nog wel eens een dag in de vrieskou zat, heb ik het dit jaar maar achterwege gelaten. Ik ben nog........
Datum: 30-Maart-2013
Zoals de meeste weten ben ik het liefst in de boot te vinden al vissend op diverse soorten roofvis. Ondanks dat kan ik ook erg genieten van diverse andere visserijen en dat doe ik dan voornamelijk in de gesloten tijd........
Datum: 26-Mei-2013
Door: John van Harn
Op zaterdagmiddag werp ik even een blik op het weerbericht. Prachtig weer voor morgen! Waarom heb ik eigenlijk geen vissessie gepland. Snel even met de vrouw overleggen en wat rondbellen. Ik had het idee........
Datum: 29-Mei-2013
Genieten op het IJ
Doodazen op Snoek
Toptijden voor Snoek
Trollen voor de afwisseling
Restauratie visboot
Voorjaar laat op zich wachten
Jacht op brasem
Ochtendje karperen
Datum: 26-November-2012
Trollen voor de afwisseling
Het werd weer een prachtige zomeravond. Begin van de middag ging de telefoon met de vraag of ik vanavond mee wilde vissen met de boot op ons thuiswater. Deze zomeravonden zijn eigenlijk toch.......
Datum: 14-Juli-2013
Door: John van Harn
We gaan even een week of 2 terug. Het bootvissen lag de afgelopen tijd even stil. Tijdens het motorracen ben ik onderuit gegaan en heb hierbij mijn voet op 3 plaatsen gebroken. Ik loop nu op krukken met.....
Datum: 22-Juli-2013
De laatste update is alweer even geleden. Is er niet gevist?? Jawel hoor. Alleen was er te weinig tijd om een verslag te maken. hierbij even kort samengevat wat er te melden valt. 2 dagen hebben we besteed aan iets nieuws....
Datum: 11-September-2013
Door: John van Harn
Het was zondagochtend. Eigenlijk was er geen tijd om te vissen aangezien vandaag de verjaardag van onze oudste zoon gevierd werd. Nou ja, oud? Met 2 jaar is hij toch de oudste van de twee. Ondanks dat kon ik in de.....
Datum: 10-Oktober-2013
Het was dinsdag. Peter heeft op dinsdag vrij en ik had vrij genomen van de zaak. Na een eerste afspraak welke niet door kon gaan werd deze datum ingepland. We zouden gaan doodazen. Een uitje wat we eigenlijk jaarlijks.......
Datum: 27-Oktober-2013
Door: John van Harn
Het is alweer een week of 2 geleden. Op zaterdagavond hoorde ik dat de vrouw in de ochtend weg was met de kinderen. kortom ik zou alleen zijn. Niet gaan vissen leek een gemiste kans dus ik nam contact op met.......