Vangstverslagen
18 Oktober 2017
Verslag van een topdag
29 Oktober 2017
Taaie dag met een beloning
8 November 2017
waterstanden
Variatie op de rivier
Door: John van Harn

Nu kwam ook de tijd van de snoekbaars. In niet al te lange tijd wisten we 4 snoekbaarzen te vangen en zo kwamen we vandaag weer in de dubbele cijfers. Konden we gelijk de nieuwe visteller testen want gelukkig hebben we deze tegenwoordig steeds vaker nodig.

Vervolgens ook hier een forse aanbeet. Wonderbaarlijk ook nu weer een baars en deze mat net geen 50. Wel een prachtige vis weer. Ondertussen begon de regen ook fiks door te zetten. De regenkap welke bjj ons aanwezig is werd dicht gedaan en zo konden we heerlijk droog zitten en aan de open achterkant toch doorvissen. Sturen met de fronttroller word er wel lastiger van, want de kap vangt ook een hoop wind. Maar dit nemen we dan maar even voor lief.

Vrij kort hierna weer een aanbeet en deze werd wel verzilverd. Een prachtige baars kwam aan boord kijken. Er werd een foto gemaakt, maar terwijl we hiermee bezig waren volgde er een prachtige aanbeet op de hengel van Martin welke in de steun stond. Het bleek om een snoek te gaan welke vervolgens ook geschept werd. Nu 2 vissen in de boot en er moest dus een dubbel foto gemaakt worden! Altijd mooi!

Ondertussen hadden we ook aardig honger gekregen en werden de door martin verzorgde hamburgers gebakken. De warme hap gaat er altijd prima in. Zeker op zulke frisse dagen.

Vervolgens werd er verder gevist, maar ineens bleek het even helemaal over te zijn. Er werden lange driften gemaakt maar op een enkele misser na bleef het voorlopig stil.

Dan maar even de overkant proberen. Ook hier bleek het vrij rustig maar uiteindelijk wisten we er beide toch nog een snoekbaars bij te vangen. Toch vonden we het te taai op de put en kozen we toch weer voor de rivier. We hadden nog zo’n anderhalf uur en wilde er graag nog wat bij vangen.

Wederom hier weer geen snoekbaars en dus werd er een ander gedeelte gekozen met wat andere dieptes in de hoop ook nog een snoekbaars aan het lijstje toe te voegen. Dit idee werkte en zo kwam er ook nog weer een snoekbaars bij. Na nog een laatste baars en een misser hielden we het voor gezien. Het was hoog tijd om te traileren en het thuisfront op te zoeken. De dag was geslaagd! Met een totaal van 18 vissen waaronder 3 snoeken, 7 snoekbaarzen en 8 grote baarzen waarvan 7 tussen de 45 en 51 cm, mogen we zeker niet ontevreden zijn! Het was wederom een geslaagde dag en we kijken alweer uit naar de volgende!

Deze stek werd verder uitgevist en hier wisten nog een aantal prachtige baarzen vandaan te komen waarvan de grootste 51cm en nog een snoek. Binnen anderhalf uur hadden we de teller al op 6 staan. Prachtig natuurlijk, alleen de snoekbaars bleek nog wel de grote afwezige.

Ondanks de aanbeten vertrokken we toch richting een rivierput waar we nog niet bekend zijn. Hier moet toch vast wel een snoekbaars te vangen zijn. Er werd even gezocht naar een mooie stek en naar de diepte waar de vissen zich bevonden.

We begonnen in de ochtend op de rivier zelf. Eerst even werpend vissen maar dat leverde nog niets op. Uiteindelijk met de dropshot de stekken uit gaan vissen en dat bleek een goede zet. Al bij de eerste drift klapte de top al krom! Een prachtige aanbeet maar helaas wist de vis, toen hij bijna bij de boot was, alsnog te lossen. Erg balen, want het voelde goed aan.

Onze maandelijkse visdag was weer zover. De voorspellingen waren ditmaal niet echt goed, want het zou nagenoeg de gehele dag gaan regenen. Verzetten was geen optie, want beide hadden we de planning behoorlijk vol staan dus uiteindelijk zijn we toch maar vertrokken richting de rivier. Gelukkig hebben we een kleine overkapping op de boot, dus konden we nog droog zitten indien nodig.

Tijdens het onthaken wist de snoek nog wel een ravanche te nemen door even een flinke hap opzij te nemen. Helaas was het net een gedeelte van mijn duim wat de vis nog te pakken kreeg. Zo kwam ook vandaag de EHBO kist weer goed van pas.

Er werd even een stukje gevaren naar een veel belovende stek. We begonnen aan een mooie drift en ook nu bleek de vis op de rivier actief te zijn. Toch wonderbaarlijk  weer snoek en baars die een kijkje in de boot kwamen nemen. Behalve dan de grote baars die Martin wist te haken. Deze vis kwam na de dril naast de boot te liggen en het bleek ook om een forse vis te gaan. Snel scheppen was het plan, maar helaas wist de vis zich alsnog van de haak te ontdoen. Een vermoedelijk nieuw pr voor hem dook helaas weer de diepte in en mocht helaas ook niet geteld en gemeten worden.