Vangstverslagen
18 Oktober 2017
Verslag van een topdag
29 Oktober 2017
Taaie dag met een beloning
8 November 2017
waterstanden
Verslag van een topdag
Door: John van Harn

Hierna gingen we door met het volgende plan. Het uitvissen van de kribben met de verticaal en dropshot. Het is altijd even zoeken naar wat die dag werkt en waar de vis zich ophoud. Met het uitvissen van de kribben hadden we blijkbaar de succesformule gevonden. In niet al te lange tijd schoot de teller opeens van 2 vissen naar 11 vissen. Zowel baars als snoekbaars kwam in de boot. Echt heerlijk zo, die dagen dat alles gewoon lukt en het resultaat er ook is.

Kort hierna kwamen we op de beoogde stek aan en wierpen we deze uit met shads. Even kort proberen, maar bij gebrek aan fatsoenlijke stroming wilde we hier niet te veel tijd in steken. Vervolgens werd en weer een stukje getrold en ook nu leverde dit weer een mooie baars op. Ditmaal 1 voor Martin. De vis was van leuk formaat en kon even mooi poseren op de foto.

Er was een keuze gemaakt en zo stonden we smorgen mooi op tijd bij de helling. We zochten eerst een stek op om werpend aan de slag te gaan. Aangezien we onderweg daarheen een mooi stuk tegenkwamen om te trollen, pakten we deze mooi even mee. Al vrij vlot was dit goed voor de eerste baars op ons vertrouwde rapala plugje.

Eenmaal varend richting de helling nemen we alles nog eens door. We zijn beiden van mening een top dag te hebben gehad en voor dit water een behoorlijk hoog aantal vissen te hebben gevangen. De dag is dus zeer geslaagd en we kijken hier nog lang met plezier op terug.

Ondertussen wist ik wat snoekbaars te vangen, maar was het Martin die nog een prachtige baars wist te vangen van 48 cm. Ook deze klapte er hard op en was ook nog eens een nieuw PR voor hem!

Na de maaltijd op naar een volgende stek, waar we eigenlijk nog nooit echt gevist hebben. Het leek wel mooi, maar blijkbaar niet voor vandaag. Al vrij snel besloten we om ons weer te richten op het uitvissen van de kribben. Ook nu weer ging het super. Het was wel weer even zoeken want de vis bleek zich toch iets verplaatst te hebben en zijn een stukje ondieper gaan liggen. Maar we hadden ze weer gevonden en ze klapten er prachtig op! Forse aanbeten weer. Helaas werden er ook een aantal gemist maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Er werd vervolgens koers gezet richting 2 andere stekken die we nog graag wilde proberen vandaag. Deze bleken helaas minder succesvol. Er werd wel even tijd genomen om wat te eten. Martin had voor de broodjes knackworst gezorgd en deze warme snacks gaan er zeker wel in op zo’n dag.

Ook even later nog een snoek voor Martin welke ook erg welkom was. Wat een heerlijke dag zo!

Het naar huis gaan hebben we maar even een half uurtje uitgesteld en hierdoor konden we de eindstand nog met 2 vissen verhogen naar een dagtotaal van 22 vissen.

Het was even twijfelen welke rivier het ging worden. We houden vaak de stroming goed in de gaten via de website van Rijkswaterstaat, om zo makkelijker te kunnen kiezen. De 2 rivieren waartussen we ditmaal zaten te twijfelen hadden beide iets stroming, maar echt noemenswaardig was het niet.

De fronttroller heeft wel hard moeten werken want ondanks dat er weinig stroming stond, waaide het fors de hele dag. Het was de eerste keer dat ik de 2, in serie staande 12v 105ah accu’s, bijna leeg kreeg op een normale dag vissen. Wel fijn dat de motor dit tijdig aangeeft en stopt met varen zodat er nog voldoende stroom is om de ulterra omhoog en in te laten klappen. Weten we dat ook weer.

Het was donderdagochtend. Martin en ik hadden beide vrij genomen van het werk om een dagje te gaan vissen. Naast onze vaste dag in de maand is een extra dagje natuurlijk altijd welkom.