Vangstverslagen
Trollen was top!
9 September 2017
Nieuw water verkennen
Succesvol op een stilstaande rivier
Door: John van Harn

Het was de week dat we vrij hadden genomen voor onze vistrip. Helaas door de slechte weersvoorspellingen hebben we dit in moeten korten tot anderhalve dag. Echter hadden we beide de hele week vrij genomen en donderdag bleek toch nog een aardige dag te worden. We besloten om het eens te proberen op een stilstaande rivier. Dit ondanks dat het ons bekend is, dat het dan zeer taai kan zijn. Maar wie niet waagt wie niet wint!

Eenmaal terug gevaren pakten we nog een mooie stek mee waar ook weer voldoende vis te vinden was. We borduurden voort op hetgene wat vanmorgen werkte. In dit geval dus dropshotten. Het was even zoeken maar ook hier wisten we in een paar uur tijd toch nog weer vier snoekbaarzen bij te vangen.

Toen werd het weer wat rustiger op de stek en besloten we het eens verderop te gaan proberen. Daar werden een aantal stekken uit gevist, maar helaas leverde dit niets meer op. De gezelligheid zat er goed in, en de rijkelijk aangekochte proviand, welke eigenlijk voor de vistrip bedoeld was, ging er vlotjes doorheen.

Onderweg naar de volgende stek zagen we een bekende boot liggen. Er werd even naar toe gevaren en een praatje gemaakt. Altijd gezellig als je weer bekenden tegenkomt op het water en leuk om nog even wat ervaringen uit te wisselen.

Al redelijk vroeg in de ochtend lag de boot te water. Eenmaal aangekomen op de eerste stek gingen de eerste shads te water. Het bleek zoals verwacht niet echt wild te zijn maar toch wisten we nog een aanbeet uit te lokken. De vis zat duidelijk niet op de plekken waar we ze verwacht hadden dus werd het zoeken.

Na een poosje zoeken hadden we toch gevonden waar de snoekbaars zich op hield. De stekken werden uitgevist met in dit geval een dropshot montage. Zowel met shads als natuurlijk aas. Naast een aantal missers wisten we in de ochtend toch 4 snoekbaarzen te strikken. De meeste actief gevist, maar de laatste van de vier wist het aas te pakken op de steun hengel, terwijl wij heerlijk aan het eten waren en de boot op de spot-lock lag. Zien het maar als een bonus vis.

Bij de laatste vis vonden we het weer welletjes. De middag was bijna ten einde en met 8 snoekbaarzen op een volledig stilstaande rivier mochten we echt dik tevreden zijn. Zo hadden we de vorige dag op iets meer gehoopt en hadden we deze dag veel minder verwacht. Zo zie je maar. Het blijft vissen!